Si en America yo creo creo!

Adios Argentina! Hola Holanda!

Jaaaa, ik ben inmiddels weer in Nederland en aangezien ik de laatste weken geen verhaal meer heb geplaatst komt nu alsnog een update! De laatste 3 weken van onze reis hebben Esther en ik doorgebracht in Argentinie! De plannen die wij in eerste instantie hadden om naar Chili te gaan, hebben we overboord gegooid. Na 3 (!!) mislukte pogingen om Chili in te komen hebben we besloten dit land maar te skippen. De eerste poging was via Bolivia wat niet lukte omdat de hevige sneeuwval de grensovergang blokkeerde. We hebben toen besloten om in Salta weer een poging te doen. Helaas werd dit 'm ook niet, ook deze grensovergang was gesloten. In Salta hoorden we dat de eerst volgende mogelijkheid om Chili in te komen via Mendoza was. Het was het proberen waard .. In Salta hebben we afscheid genomen van de Amerikaanse jongens waarmee we de week ervoor in Bolivia hadden gereisd. We hebben een meisje uit Australie opgepikt die een aantal dagen met ons is gaan reizen. Salta is een erg mooie plaats en ik heb voor het eerst in mijn leven in een kabelbaan gezeten om een view van Salta te krijgen. Ik hou niet zo van hoogtes maar heb mijn angst overwonnen :p .. Na Salta zijn we naar Cordoba gegaan waar die avond -blijkbaar- Brazilie tegen Ecuador moest spelen. We hebben de Copa America 2011 in vele plaatsen meegemaakt (Si en America yo creo creo!). Waar wij ook waren, er was een wedstrijd te zien! Ook Cordoba is een bezoekje waard als je toevallig in Argentinie bent. In Cordoba hebben we een busticket geboekt naar Santiago de Chile (via Mendoza), er werd ons helaas niet verteld dat ook deze boarder gesloten was! In Mendoza hebben we 4 uur voor niks staan wachten op onze tweede bus naar Santiago de Chile. Toen was de maat vol! Geen Chili voor ons!! Helaas! :( .. We hebben besloten om wat langer in Mendoza te blijven. Mendoza is dé wijnstreek van Argentinie. Behalve goede rode wijn - want dat drink ik sinds kort - waren er ook fantastische restaurants te vinden in Mendoza. Onze nieuwe hobby: het vinden van goede 'all u can eat restaurants' (in Argentinie: Tenedor libre). In Mendoza hebben we er één gevonden! Ik wist niet dat eten een mens zo gelukkig kon maken! :) .. Na een antibioticakuur te hebben afgerond voor eerdere maag- en darmproblemen kon ik eindelijk weer eten (en eten en eten!) en drinken! Was al weken in rehab, blijkbaar kan ik toch wel zonder alcohol .. voor een tijdje .. In Mendoza hadden we een leuk hostel geboekt met veel Chileense jongens. Erg gezellig gehad! Daarnaast zijn we met wat Engelse meisjes naar een gay/dragqueenbar gegaan. Eén en al gezelligheid .. Naast het eten, drinken en het uitgaan hebben we nog een wijntour en een andere tour gedaan. Na zo'n 6 dagen Mendoza zijn we met de bus naar Puerto Iguazu gegaan om de Iguazu watervallen te bekijken. Je moet er wat voor over hebben .. deze busreis (incl. wachttijd in Cordoba) duurde 37 uur! Het went vanzelf ook wel .. busreizen van 15 uur stellen niets meer voor! In Puerto Iguazu hebben we 2 nachten overnacht en de eerste dag zijn we o.a. naar het drie-landen punt gegaan. Hier sta je op Argentijnse grond en aan de overkant aan de linkerkant ligt Paraguay en aan de rechterkant ligt Brazilie.Grappig .. De volgende dag zijn we naar de watervallen gegaan. Ik had gelukkig een poncho aan. Esther was die van haar vergeten en werd werkelijk zeiknat. We hebben ongeveer 50 keer dezelfde foto's geschoten en verder zijn we met een speedboot onder de watervallen gaan varen! Toen werd ik, ondanks mijn poncho, alsnog zeiknat. Was leuk! Verder nog wat krokodillen gezien aan de waterkant tijdens een boottripje en nog wat broodjes kaas met salami gegeten.De watervallen zijn trouwens erg indrukwekkend!! Na Puerto Iguazu zijn we naar onze eindbestemming Buenos Aires gegaan! *Slik* .. dan besef je hoe snel de tijd gaat!!! Ook in Buenos Aires hadden we een leuk hostel geboekt met bijna iedere avond wel een geslaagd feestje! We hebben o.a.een tangoles gevolgd met free winebar .. niet voor iedereen geschikt! haha .. Deze avond heeft wel hilarische foto's opgeleverd! Tangoles was erg leuk! Daarnaast hebben we veel van Buenos Aires gezien, waaronder de begraafplaats van Evita, het voetbalstadion in de wijk waar Maradona 'groot' is geworden en hebben we ook een kiekje gemaakt van het appartement waar de vader van Maxima woont. Ook bijzonder .. We hebben ook nog een pololes genomen! Nu ging het paardrijden alleen ons al niet al te gemakkelijk af, maar met een stick in je hand wordt het nog gecompliceerder! Was erg lachwekkend .. In een rustig drafje met je paard richting een bal lopen en deze vervolgens 3 keer missen. Een ervaring rijker maar geloof niet dat het helemaal mijn ding is! Buenos Aires is in ieder geval een plaats waar je je niet hoeft te vervelen! Ook hier hebben we het erg naar onze zin gehad. Mááaar aan al het goede komt een eind en gisteren stond onze terugvlucht in de planning! Adios Buenos Aires! Adios Argentina! en adios zuid Amerika! We hebben een super leuke tijd gehad de afgelopen weken en we zijn alweer aan het denken aan een volgende reis! (De volgende keer een enkele reis! :p) .. Het is raar om binnen 24 uur alweer aan de andere kant van de wereld te zijn! But it happened! Ik wil jullie nog even bedanken voor het lezen van mijn verhalen, het bekijken van de foto's en de reacties op beide! Erg leuk! Wanneer ik weer op reis ga dan kom ik gewoon weer met nieuwe blogs! Thx en saludos!

Reacties

Reacties

Kiem

Foto's! Foto's Foto's!

Sarah

Klinkt allemaal fantastisch! Maar ik vind het fijn dat je weer terug bent want nu kunnen we op naar het volgende avontuur: De Sneekweek :D Hoorde van mijn zusje dat je gisteren je eerste terrasje alweer hebt gepakt..velen zullen volgen mits het weer een beetje mooi blijft. Vanuit een zonnig Den Haag (ja sommige mensen werken gewoon) zeg ik: We pakken snel de draad weer op onder het genot van een wodka of 10!x

Igor Schaap

Heyyyy Nenna, ben je op tijd terug voor de Sneekweek?

ps: vriend van Steffen ben ik.

Groetjes, Igor

Igor Schaap

Oant Sjen lolllllll, veel plezier op Sneekweek.

Je broertje gaat juist weg lolll

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!