San Jose y Manuel Antonio ..

Heey mensen!

Hier weer ff een berichtje van mij, thx voor de reacties op mn verhalen. Ik zal de vragen in dit verhaaltje proberen te beantwoorden ;) ..

Ik ben aan het denken om jullie per mail op de hoogte te houden, ipv per reismee .. maar ik zie nog wel ff. Ik ben momenteel wat nederlandse nummers aan het luisteren .. GORDONN haha! Hier hoor ik de hele tijd Raggaeton, wel super muziek! Te quirerooooooooo .. lijkt alleen allemaal wel op elkaar. Nou nu ff wat echte 'nieuwtjes' over the place where I life. San Jose ... We (Arlet en ik) wonen in Sabanilla, ik hoorde gisteren van andere Nederlanders dat dat onder San Pedro valt .. ehhh, nja dat kun je beter later horen dan niet. Anyway in San Jose dus. We hebben les van maandag tot en met donderdag, 5 uur per dag .. Ik zit samen met2 nederlanders (incl. Arlet), 2 belgen en 1 meisje uit Engeland in de klas. Onze 'profesor' heet Gabriel. Hij is 24, erg schattig enheeft het maar zwaar als leraar.. Volgens mij hebbenTico's slaapgebrek aangezien ik ze alleen maar zie gapen! .. wel leuke kerel om les van te krijgen.Om 15.00is de les afgelopen en blijven we nogff rondhangen in deschool of omgeving. We gaan toch wel iedere dag vrij op tijd richting onze hostfamily. Het is geen pretje om rond te lopen na 18.00 uur (.. dan is het hier al behoorlijk donker..). Ook lopen dr best ongure types rond.Die kleden jebijna uit met hun ogen enNIET omdat je dr zo goed uitziet ;) .. toerist=geld. s' Avonds wordt 't aangeraden om een taxi te nemen. Afgelopen weekend zijn we naar(nationaal park) Manual Antonio geweest. Gigantisch mooie stranden daar!Als je op het strand ligt, zie je aapjes en leguanen/hagedissen (uhm ik heb geen biologie gestudeerd) ook lopen er kleine krabjes met schelpjes op hun rug.. wel iets minder schattig dan de aapjes ofcourse .. maar wel leuk om de verschillende schelpjes te tellen .. of wat dan ook ;). Helaas was ik mn camera vergeten, had echt aan alles gedacht BEHALVE aan mn camera :(. Nja andere keer beter. We zijn vrijdag 9.00 vertrokken en na een busreis van ongeveer 4 uur kwamen we daar aan. De eerste dag hebben we wat op het strand gelegen en de volgende dag hebben wehet park bezocht.In Manual Antonio hoef je ook niet s'avonds over straat te lopen. We zouden ff rondstruunen met wat bier enzo, maar dr werd ons van iedere kant wiet en cocaine aangeboden. Later op de avond zijn we nog wel op het strand geweest om marshmallows te eten met een groep Amerikanen die we die middag hadden ontmoet. Met 2 meisjes spreken we dit weekend nog af. Zijn echt super leuk :) .. Zondag hebben we nog op het strand gelegen. Ik ben flink verbrand, de zon is echt sterk hier. Op dit moment is het gelukkig alweer wat bijgetrokken. s' Middags zijn we weer met de bus richting San Jose gegaan. We waren al gewaarschuwd om van het Coca Cola station in San Jose de taxi te nemen, dus dat hebben we maar trouw gedaan. Maar goed ook .. vanuit de taxi zagen we een aantal mensen op straat liggen (lam en onder gepist) en deed de taxichauffeur ineens alle sloten van de deuren op slot. Ehhhh oke ... Was wel blij dat ik 's avonds in mn 'eigen' bedje kon slapen. Het hostel beviel me al niet zo goed .. het matras was zo dun dat we op het hout dr onder lagen :p.. Naja verder leuk weekend gehad hoor, alleen San Jose is niet echt een top stad!

Dit weekend is het Santa Semana in Costa Rica (Pasen). Morgen (donderdag) hebben we geen school, want dit feest duurt hier van donderdag t/m zondag. Op donderdag (v.a. 12uur) en vrijdag kun je geen bussen, taxi's of wat dan ook nemen. Ook kun je nergens drank kopen (oke dat overleef ik wel voor 1 weekend..) en zit heel Costa Rica (als ik de verhalen mag geloven) aan de kust. We konden nergens meer overnachten dit weekend, want vrijwel alle hostels en (goedkopere) hotels waren al volgeboekt. Dus dit weekend doen we dagtripjes. Zaterdag gaan we naar Vulkaan Poas, waterfallen zien en met een boot door een park varen. Het is een all-in-one trip en heb dr al zin in! Zondag gaan we naar Jaco beach. Voor mensen uit San Jose het meest dichtbije strand, dus zal wel uber druk worden. Nja in Nederland zijn we het gewend om het strand met duizenden andere te delen ;) .. Morgen gaan we San Jose in, kijken wat er te beleven is en vrijdag 'proberen' we af te spreken met de Amerikaanse meisjes .. dr rijden geen bussen, dus maar ff zien hoe dat gaat lopen..

Nou ik heb het idee dat ik al uuuuuuuuuuren met dit verhaal bezig ben, dus zal dr een eind aan breien. Binnenkort hoop ik wat foto's te plaatsen enne weer eens een verhaaltje te doen.Blijfvooral hyven!.. dan kan ik de nieuwtjes in Snits en omgeving ook volgen! Ciao!

Reacties

Reacties

Marjon

He Nenna!

Fijn te horen dat je het naar je zin hebt! Jammer dat je nog geen foto´s hebt. Must volgende keer maar even opzetten ;-) Jammer dat je 's avonds niet over straat kunt, beperkt je toch wel weer in mogelijkheden. Maar dat mag de pret niet drukken, haha! Geniet ervan meid, en ik ben al benieuwd naar je volgende belevenissen!

Tútsje

Gretel

Nennaaaaaaaaaaaa!

Whaha ik heb ook geen biologie gesturdeerd maar ik gok op leguanen.. een hagedis opt caribische strand? :|
Het is aardig spannend hoor ik wel, kan me voorstellen dat je vaak "per ongeluk" je waardevolle spullen zoals een fototoestel thuis laat. Maar des al niet te min...:P wil ik toch heeeeeeeeeel graag wat beeldmateriaal zien! Ik bedoel jij weet ook wel, dat ik alleen stripboeken lees met heel veel plaatjes, anders snap ik het verhaal gewoon niet:P
Hoe ist met je spaans? Ben je al in staat om een lekkere knaap te versieren?
Nou meid ik hoor van je! Ennuhh voorzichtig heh!!
XX

esther

heeeeey!

klinkt echt super wat je daar allemaal aan t uitvreten bent...! weer even wat anders dan big city londen ;-) ennee geniet maar 10dubbel van de zon (ook al ben je verbrand..:-P) hier is t echt pokkeweer niet normaal!
nou ben tres curioso a te foto's (ok ok zalniet zo goed spaans zijn als tot wat jij nu al welniet in staat bent maar de boodschap lijkt me duidelijk ;-))
veel plezier, doe voorzichtig, geniet ervan etc etc :-P
adios, xx es

Sarah

Nenna!

Ik daaaaaaaaagenlang wachten, continue mn email checken. Maar denken dat ik automatisch bericht krijg als jij weer iets op je blog zet, maar nee hoor.kZal dat ding dus even aanzetten.
Wat heb je alweer veel dingen beleefd zeg! Klinkt goed coke en marshmellows, goede combinatie :p
In Sneek regent het al dagen, dus je mist eigenlijk niets. Zal vanavond met Karin aan het werk in die Sporthalle...es even kijken of er nog wat te bakken valt!
Mooi dat het ook zo goed bevalt bij het gastgezin en lekker dat je je eigen badkamer hebt. Tenminste geen poep van anderen aan de bril!
Ik zal zo even met mijn favoriete bezigheid statistiek aan de slag op deze Goede Vrijdag.
Jullie gaan leuke dingen doen met Pasen zeg! Altijd beter dan het strand van Makkum. En misschien krijg je wel een ontbijtje op bed van je 37-jarige roomie...je weet maar nooit in Costa Rica, het land van de onbegrensde mogelijkheden :p

Veel plezier de komende dagen, smeer je goed in tegen de felle zon en take care!

x Sarah

ps neem ook even een foto van die lekkere leraar!

marjon

he uh lieve nenna, heb je ook een adres zodat ik je eventueel kan stalken met mooie thaise kaarten met een vet hippe postzegel van de koning (waar je niet aan mag likken, jammer jammer) :P

Kim

Heyy Nenaa!

Hoe gaat het daar? Ben je al lekker bruin? Hest al een costaricaan aan de lip gehad?
We willen nieuwe verhalen horen!!

lebburs

Igor

Prachtige verhalen hoor, ik ben maat van Steffen ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!