De afgelopen week ..

Hola Hola!

Hier weer ff een berichtje uit het zonnige Costa Rica. Ik heb dr weer een actief weekend opzitten. Ohja, en de foto's zal ik binnenkort echt op de site zetten! Vorige weekheb ik met een groep van school (Language Academy :p) een dagtrip naar de Vulkaan Poas, La Paz waterfallen (incl. park), koffievelden en een boottrip door een rivier gemaakt. Was helemaal super! .. Pfff was alleen wel een behoorlijk lange en intensieve dag, dus op het water werd ik toch wel wat vervelend.We gingen stoppen wanneer we een interessant dier zagen om er vervolgens met zn allenonze camera op te richten. Helaas geen krokodillen gezien, maar wel een cayman (als je dat zo schrijft) en veel vogels en aapjes in de bomen. De dag dr op hebben wezout zitten happenuit de Pacifische oceaan (Jaco beach).

Afgelopen woensdag ben ik voor het eerstECHT op stap geweest in San Jose.We zitten wel een aantal dagen per week bij onze stamkroeg Rio, maar nu dus tochde stapperszone ingeweest. We nemen hier wekelijks afscheid van mensen die nu of vrijwilligerswerk gaan doen, verder gaan rondtrekken of naar huis gaan.Dat gaat uiteraard gepaard met een aantalcervezas (bier). Ik vind het ook wel jammer.Gisteren en eergisteren afscheid genomen van 2 meisjes uit Schotland(en ja, ik heb beloofd omze op te zoeken in Schotland .. haha) en van een jongen uit Londen.. Hij was zoooo grappig, zal 'm wel een beetje missen. Maar ja, morgen komt weer een nieuwe lading studenten :p ..Het stappersleven op woensdagavond is wel wat rustig. Er zijn hier ook in bijna elke club 'professionele' danseressen, hmm als je vermaakt wil worden door de Costa Ricaanse Linda, Roos en Jessica ben je hier aan het goede adres. Booooooooring! .. Sta er wel mee op de foto, dat dan weer wel .. Het aanleggen met een tico is niet zo verstandig. Was een Engels meisje uit onze groepdie voor een lekkere Tico ging, maar aan het eind van de avond was dr camera wel spoorloos verdwenen en vroeghijof ze ook eencreditcard bij zich had .. en bedankt!Geen tico's voor mij :p ...

't Afgelopen weekend (vrijdag, zaterdag en vandaag) zijn we naar Vulkaan Arenal geweest. De weekendse bustripjes duren hier behoorlijk lang. Ongeveer 4 tot 5 uur en het verbaasd me dat die bussen die tochten trekken. Af en toe hoor je die motor toch tekeer gaan. Een jongen vertelde laatst dat de buschauffeur uren doorreed met een lekke band. Maar heb toch wel respect voor de buschauffeurs in dit land. Afrijden in San Jose is in ieder geval niet te doen! Iedereen rijdt je voor de voeten en doet maar wat. Maar in ieder geval vulkaan Arenal .. We hebbben vrijdagavond een soort van 'the Blair Witch Project' nagespeeld. In het donker (met zaklamp) zijn we door het park gelopen om de vulkaan te zien. En ja daar zijn slangen en andere dieren .. Was wel heel leuk trouwens EN we hebben de vulkaan goed kunnen zien. Volgens our guide waren we lucky .. de vulkaan liet wat activiteiten zien en je hoorde het in de verte rommelen. Ik heb het helaas niet goed om mn camera kunnen vastleggen. Dat is niemand van onze groep gelukt dus dat is wel jammer. Wel super om mee gemaakt te hebben! Na dit avontuurtje hebben we in het donker in een rivier gezwommen (geen Hotspring geloof ik). We moesten ons onder een brug omkleden en onze spullen meedragen over het water (de stenen waren errug glad). Verderop moesten we de spullen neerleggen en konden we het water in. Echt warm, zo'n sauna gevoel. Wel mn been flink hard tegen een rots gestoten, dus mooier ben ik er niet van geworden ;) ... ' s Avonds zijn we nog op stap geweest naar een discotheek 5 km buiten la Fortuna (waar we overnachtten). Zaterdag zouden we eerst met de hele groep een Canopy tour doen (ik had nog geen 'ja' gezegd hoor) .. omdat een aantal flink gaar waren zijn er uiteindelijk maar 4 gegaan. Me NOT included .. Ongeveer 50 meter boven de grond aan een kabel ... hmm weet niet of ik daar wel man genoeg voor ben :p .. Als vervangend iets zijn wij (Arlet, Michelle en ik) naar een rivier in debuurt van La Fortuna geweest. Echt relaxed, vanaf de brug kon je al allemaal mensen zien zitten en zwemmen. Je zat er eigenlijk tussen rotsen in het water, met als uitzicht minderjarige tico's die Tarzan speelden door aan een touw vanaf 5 meter het water in te springen. Ik wilde graag naar de overkant dus ben hand-in-handbegeleid door een (wel meerderjarige) tico. Die rotsen waren mega glad, dus had deze guide ook wel nodig! Nja dr zijn foto's van gemaakt, dus die zal ik dr wel bij doen dan!

Vandaag zijn we teruggegaan naar San Jose en hebben we nog een drankje gedaan in onze stamkroeg. Ik heb dit weekend voor het eerst weer een (wat lijkt op een Nederlandse) maaltijd gehad. Patat met biefstuk! Biefstuk hmmmm .. Ik krijg hier niet zoveel vlees en in mn gastgezin in het allemaal typisch Costa Ricaans. Uhm dat houdt in: Gallo Pinto (rijst met zwarte bonen en zwarte bonen met rijst). Je ziet 't: veel variatie in de keuken (Waar blijft Maggi in dit land???). Staat me af en toe wat tegen .. dr zijn 3 oplossingen voor .. Of van te voren eten bij de Mac, of de hele dag niks eten zodat je uitgehongerd bentOF lam aan tafel zitten, want dat lust je werkelijk ALLES. Ach laat ik nog maar een weekje een variatie van deze 3 doen:) ..

Nou ... 't is tijd om weer gedag te zeggen voor de komende dagen! M'n plannen voor de komende weken zijn ietwat gewijzigd. Ik doe nog een week extra Spaanse lessen en ga daarna een weekje reizen (het noorden vanCosta Rica en een stukjeNicaragua), daarna ga ik dan nog 2 weken vrijwilligerswerk doen. Ohja enin de tussentijd ga ik nognaar een festival hierdichtbij San Jose met o.a. Seal, Duran Duran en Enrique Iglesias (yeaahh 'Bailamoooosss').. Hebdr nu al zin in! .. Maarre luitjes, ' t is leuk geweest voor vandaag! .. Uhm Marjona, ik ben bang dat eenkaartje vanuit Thailand naar hier een half jaar nodig heeft om aan te komen!Post van Costa Rica naar Nederland duurt al zo'n 3 weken. En aangezien ik nog maar 4 tot 5 wekende school als correspondentieadres kan gebruiken ...Misschien kun je 'm naar m'n Nederlandse adressturen, krijg ik daar ook eens post! ;) ... Ohja zouden jullie misschien jullie adres per mailkunnen sturen, stuur ik ook ff een kaartje met daarom witte stranden en palmbomen, aapjes, helderblauwwater, veel zon, mooiebergen, planten en bomen .. hahaha :) ... Nou Ciao! xx

Reacties

Reacties

Marjon

He Nenna!

Klinkt allemaal weer spannend! Voor maggie moet je in Thailand zijn, hmm lekker om de witte rijst wat mee op te vrolijken. Dus de postbode is een bitsje traag in Costa Rica. Dan gaat de post dus linea recta naar Nederland, leuk voor als je terugkomt :P Zo te lezen vermaak jij je nog prima! Het klinkt ook allemaal supermooi!

Adios guapa!

xxx

Gea

Nennaaa!

Wat een avonturen! Krijg er kippevel van:) Een mooie combi van natuur en stappen, super!
Dat festival klinkt ook goed, wat een leven der! Die snaaierij is dan wel een bitsje jammer, maar goed dat went vast ook wel weer.. wurd vanzelf wel es lekker denk ik:P
Nou chica ik zeg adios en lekker los!
Xx

Sarah

Ik moet ook nodig weer eens aan de bruine bonen, lange tijd niet gehad!
Maar dus weer lekker op dreef geweest vorige week. Dat festival lijkt me trouwens wel tof...ik hou van Duran Duran. Had wel graag met je willen ruilen. Ik kom net van een koude kermis thuis....statistiek tentamen dik verknald. Hele week keihard aan de studie geweest met proeftentamens en het dan toch nog voor elkaar krijgen om precies dezelfde vragen op het tentamen te verneuken.
Kortom het is me weer een productief dagje geweest.
Ik zal je niet langer vervelen met mijn verhalen. Jij moet gewoon blijven bloggen want daar word ik vrolijk van!

Geef Seal een dikke tuut van me! (liever niet op zn aangevreten wangen trouwens)

x Saar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!