Laatste week school en weekje reizen door CR en Nicaragua ..

Aaah, nou eindelijk even tijd om rustig een verhaaltje te typen. Mijn (host)familie is de deur uit, naar een 'fiesta' (zo stond aangegeven op een briefje EN of ik m'n eten zelf wilde opwarmen in de micro .. pff wat een service :p). Arlet is naar de eerste dag van het Imperial Festival. Dus I'm home alone ... heerlijk .. youtube erbij voor de muziek en ben een beetje aan het toegeven aan mijn (ex)verslaving 'Tila Tequila' :) .. Ik zal (iets minder dan ) 3 maanden moeten wachten om seizoen 2 te kunnen bekijken... anyway ..

Ik mag de vlag 'eigenlijk' niet meer gebruiken, ben tenslotte alweer in Costa Rica .. maar ach voor de afwisseling toch de Nicaraguaanse vlag bij dit verhaal. Vorige week donderdag heb ik m'n laatste lesdag gehad op de CRLA. Dit ging gepaard met een officiele diploma uitreiking .. JAWEL! Dus ben nu in het bezet van een papiertje extra. Ik vind/vond het best wel jammer om de school te verlaten. Was erg gezellig met de andere studenten (wekelijkse uitstapjes, drinken in bar RIO, op stap gaan in El Pueblo (uitgaansgebied) en al het gebeuren er omheen). Maar iedere week vertrekken er studenten en dat is wel jammer. Ik heb zelfs (naast mijn hyves en myspace) nu ook facebook aangemaakt. Werd raar aangekeken op school toen ik vertelde dat 'wij' Nederlanders aan hyves doen en niet aan facebook, dus heb dr toch maar een aangemaakt. Ook voor de uitwisseling van foto's en om te zien waar de anderen zich momenteel bevinden. Ohja naast de andere studenten was dit ook de eerste school waar de leraren erg leuk (en betrokken) zijn! Ik zal vooral de Salsa lerares missen, ook al heb ik geen enkele voet inhaar dansklas gezet. Ik had wel contact met haar na de lessen, heb gelukkig haar emailadres :) .. wat dat betreft ben al tientallen emailadressen rijker na deze weken! Yeah, misschien moet ik ze maar gaan sparen.

Vorige week donderdag, na mijn laatste lesdag, zijn we nog met een grote groep op stap geweest. We waren net een halfuurtje te laat voor Ladiesnight dus de gratis dronk konden we wel vergeten. De drank kostte echter nog steeds geen drol, voor 1000 colones (2 dollar, ongeveer 1,33 euro) kreeg ik een glas Cuba Libre (met een flinke scheut rum waar ik na 1 glas al dubbel kon zien).Naja leuke avond gehad in ieder geval!

De volgende dag zijnwe met z'n9en naar Liberia gegaan(ligtin het noordwesten van CR). In Liberia hebben we 3 nachten overnacht. Zaterdag zijn we naar Parque National Rincon de la Vieja geweest. Ik vond dit park erg mooi! De dag erna heb ik de hele dag in het zwembad (of beter gezegd: bij het zwembad) gelegen van een luxer hotel in Liberia.Na dezedag zijn een aantal alweer vertrokken richting San Jose en zijn we met een groep van 5 de volgende dag (maandag) de boarder van Nicaragua overgestoken. Was wel even flink wennen om nu dan toch ECHT met de backpack het land door te trekken. Maar na een aantal dagen begrijp je wel een beetje waar dit touwtje voor dient en waar 't andere hengsel voor dient. Tussen ons 5 (Arlet, Michelle, 2 Duitse meisjes en ik) klikte 't de eerste dagen niet zo goed. Of beter gezegd tussen 'de Nederlanders' en 'de Duitsers' niet. Jaja, het verleden zit nog diep :p ... Toen we in Granada (Nicaragua, vroegere hoofdstad) waren, hebben we het uitgepraat en daarna was het best gezellig met z'n 5en. Granada is trouwens een erg leuke plaats! Veel mensen en gezelligheid op straat, veel gekleurde huisjes, markten, restaurantjes enzovoort. EN in Nicaragua kun je spotgoedkoop eten en drinken. Heerlijk is dat ... Een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en een fles wijn voor nog geen 10 euro. En nog lekker ook! Dus we hebben het er qua eten en drinken flink van genomen. Ons hostel (hostel Dorado) was ook erg relaxed. Voor 10 dollar p.p. sliepen we met z'n 3en in een kamer met tv,eigen badkamer, ventilators :p. Voor diezelfde prijs sliepen we in Liberia met z'n 5en in een kamer, zonder tv en een ranzige badkamer op de overloop. Die badkamer moesten we ook nog eens delen met de helft van het hostel. Wij sliepen op de 2e verdieping en zelfs van de begane grond kwamen ze bij ons te douchen.. Dus het scheelt nog wel eens wat je voor je geld krijgt.

Na Granada zijn weweerzuidelijker gegaan. Woensdagochtend zijn we vertrokkennaar San Jorge om deferry naar Isla de Ometepe te nemen. Deze bootreis over het meer duurde 1 uur en was alles behalve plezierig. Het is alsof je 1 uur in het schommelschip van Walibi zit :S..Ik zat boven op het dek (net als de reisvanFR naar Engeland) want geloofdat dat beter te doen is. Ik ben gewoon zeeziekering aangelegd want heb tijdens het middenstuk de hele tijd m'n ogen dichtgehouden om mn maag in bewang te houden. Zat wel een leuke kerel ui Argentinie naast me die na debootreis met ons mee is gegaan naarhetzelfde hostel. Van Isla de Ometepe heb ik helaas niet genoeg kunnen zien. We zijn de volgende dag alweer vertokken om voor 5 uur 's middags inRivas aan te komen. In Rivas hebben we een busticket gekocht voor een directe verbinding van Rivas naarSan Jose (maar 7 uurtjes).Jaaa raak hier gewend aan lang onderweg zijn! De bus was wel mega relaxed. Datwas wel wat anders dan van Granada naarRivas op deheenweg (ter verduidelijking: Rivas ligt tussen Granada en San Jorge in, van Rivas moesten we nog naarSan Jorgemet de bus, want vanuit San Jorge vertrekt de boot naarhet eiland). In ieder gevalin Granada werden onze backpacks op het dak van de bus gegooid. De bus reed 'vrij' snel en in de wegen zitten nogal wat hobbels. Ik heb de hele busreis uit het raam gekeken of de boel niet van het dak afdonderde. Maarze hebben het allemaal overleefd!

Ohja .. ik heb ook 'echt' Nicaraguaans vlees gezien :p ..Donderdagin Granada hebben we de plaatswat verkend. We liepen over de 2 km durende boulevard diemoest leiden naarde haven. Lachwekkend, een aantal houten steigers en wat oude boten .. maar was best een leuke wandeling. Op de terugweg namen we een verkorte route met wat meer bebossing. Twee keer dezelfde route nemen om terug te komen is natuurlijk niet erg interessant. Ik liep samen met de Duitse meisjes en de hele tijd fietste er een jongen langzaam voor ons. Dan fietste die weer wat sneller en stopte vervolgens weer even bij een boom.. Hmm en IK denken dat hij daar stond te plassen. Hij deed zn broek weer omhoog, stapte weer op de fiets en na 100 meter ging de broek weer naar beneden. OKE hij was NIET aan het plassen. Stond daar een beetje uitgebreid aan zn Nicaraguaans piemeltje te trekken.. whahaha 'O my Gosh EN BEDANKT' .. Ik heb nog maar even geschreeuwd dat hij LOCO was, maar hijschreeuwde lachend dat hij dat niet was. Vervolgens deed ie zn broek weer omhoog, fietste verder en deed na 100 meter weer hetzelfde. Daarna heb ik een voorbijganger maar gevraagd of er ook nog een andere route richting het centrum was. Die jongen is daarna doorgefietst (en niet meer gestopt :p) want we zijn hem niet meer tegengekomen. Haha sukkel! Maar ach, was ook wel weer grappig.. Dat hoorde tenslotte ook bij het stukje Granada/ Nicaragua ;)

Gisteren ben ik dus na een week reizen weer aangekomen in San Jose. Nog even naar school geweest om wat spullen te dumpen, want maandag vertrek ik richting mijn vrijwilligerswerk. En alles wat ik echt niet nodig heb, sjouw ik ook liever niet mee. Morgenmiddag/avond/nacht heb ik het Imperial Festival. De dag erna (en vroeg uiteraard :s) vertrek ik dan naar Hacienda Baru. Hacienda Baru is een nationaal park en ligt dichtbij Dominical aan de Pacifische kust (en zuidelijker dan Nationaal Park Manual Antonio). Ik zal daar 2 weken werken (samen met Laura, ook uit Nederland).. Zes dagen per week voor ongeveer 7/8 uur p.d. Ohja ik zal mijn verjaardag ook daar vieren. Denk al weken dat ik mijn verjaardag zal vergeten, aangezien ik geen datum bij de hand heb, geen internet heb, geen telefoon. Rustige verjaardag dus ;) .. mag het park ook niet verlaten doordeweeks, dus zal moeilijk worden het contact de komende 2 weken. Na het vrijwilligerwerk ga ik nog rondreizen in het zuiden van CR en waarschijnlijk door naar Panama.

Nou .. pfff .. wel weer genoeg voor de komende week (of weken) dacht ik zo! Ik probeer jullie binnenkort weer op de hoogte te houden d.m.v. een verhaaltje of foto's. Tot nu toe moeten jullie het nog ff doen met de foto's van het raften. Was helemaal super trouwens! Maarja dat is alweer achterhaald :p(2 weken geleden) ..

Nou ciao!!! xx

Reacties

Reacties

Marjon

Hé bah wat een vies mannetje zeg! Klinkt goed wat je allemaal doet, keep up the good work! Sanuk (Geniet, in het Thais, eeven ter veduidelijking :P)

xx Marjon

Gea

Ojee geen contact meer de komende 2 weken, dus dan moeten we je nu maar alvast feliciteren: Gefeliciteerd!!:P
Wat een avonturen weer! Vooral die rukker, sjezus, hoe oud was die gast? 14?
Ik ben benieuwd watvoor vrijwilligerswerk je moet gaan doen.. 7 a 8 uren op een dag? zonder siesta?:P
Nou meid succes! Xx

Sjoerd

Haha, de eerste keer dat ik je site check gaat het direct over smerige rukkers.. Klinkt alsof je een mooie trip hebt, haha! Nee voor de rest klinkt het echt cool zeg, hoe gaat het met je Spaans enz..? Enjoy! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!