Hacienda Baru

Hola!

Ten eerste bedankt vooralle felicitaties (per mail, hyves en andere berichtjes)!!Erg leuk dat jullie aan mij hebben gedacht! Voelde ik mij toch een beetje jarig :) ..

Vorige week heb ik mijn 'hero' Enrique Iglesias live gezien op het Festival Imperial! Erg geslaagde avond! Just wanna be with you ............ Hij was zo dichtbij!! :D.. Ik ging helemaal los !! :p De volgende dag ben ik vertrokken naar mn project in Hacienda Baru (Pacific coast).

Hier een berichtje vanuit Dominical. Het is vandaag mijn eerste vrije dag sinds ik dinsdagochtend ben begonnen met mijn vrijwilligerswerk in Hacienda Baru. Pfff was wel ff slikken toen in afgelopen maandagmiddag aankwam in dit primitieve hutje (het huis waar we verblijven). Vanuit school hadden we een reisschema gekregen en moesten we 8.30 vertrekken vanuit San Jose naar San Isidro. Daar zouden we rond 11.30 aankomen en vervolgens konden we dan om 13.30 de bus richting Quepos pakken. Maar niets, geen bus om 13.30, maar om 15.40 dus moesten we 4 uur wachten op de volgende bus!

Iets later dan gepland kwamen we dus aan .. en ja .. dunnematrassen van schuim, veel insecten (blij dat ik eenmusquitonet heb aangeschaft) en 3 keer op een dag bonen met rijst! Naja we mochten dinsdag wel gelijk mee doen aan een Canopy tour in ons park. Ik heb hoogtevrees maar heb me - stoer dat ik ben- er over heen gezet. Viel best mee! Ik vond het niet eens zo eng .. behalve eentje, waar je op een platform 40 meter boven de grond stond.. rrrrrr..

Het werk is wel zwaar hier. Iedere ochtend moeten we om 6 uur beginnen en rond 5.15/5.30 vertrekken we vanuit ons huisomdat we eerst ruim 20 minuten moeten lopen voordat we er zijn. Elke dag staan we om 4.45 op!! Pfff .. geen tijden! .. Ben na dag 1 al gestopt om make up op mn hoofd te doen. Lekker 1 met de natuur :p ... Verder is het wel gezellig met de jongens/ mannen hier! .. Leuke kerels :)

Gisteren hadden we een feestje omdat de vrouw des huizes (de vrouw die iedere dag 3x rijst en bonen voor ons maakt) stopt met werken na 13 jaar. Was een erg geslaagd feestje! Veel eten, drinken en spaanstalige muziek. Heerlijk de muziek hier! Na het feestje zijn we nog op stap geweest in een discotheek vlakbij Dominical (Coco verde?).. Ach geen idee ook hoe het heette ..In Dominical zitten veel surfers, vooral veel onverzorgde mannen met lange baarden. Dat zal er wel bij horen dan .. Ik heb 1 lekkere kerel gezien. De ober in een Italiaans restaurant. Daar hebben we gezeten op mn verjaardag. Rijst met bonen vond ik nou eenmaal geen feestmaal ;)..

Straks gaan we weer richting Hacienda Baru en krijgen we een surfles van de zoon van onze 'mama'. Nou ik stop ermee .. heb nog 7 minuten voor de computer er mee stopt!

Ciao! x

Reacties

Reacties

Sarah

Mmmmm Enrique dat neemt niemand je meer af!
Klinkt wel vermoeiend dat vroege opstaan, maar er is maar voor 2 weekjes wurk aan e winkel dus dat skeelt. In Ned hebben we deze week voor het eerst mooi weer gehad...21 graden dit weekend...errug lekker! Nou rustig aan met de bonen...anders borrelt het zo van binnen en werkse deze week!

Kus van Saar

Esther

nennaaaaaaa!! ik ben je verjaardag bijna helemaal vergeten :-O had tentamens en mn computertje bleef uit dus das nog wel een goed excuus toch? ;-) maar alsnog: gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!! sjeezzz 23 al of niet? als je je kinderplannetje uitvoert zou ik daar maar snel een van de zeldzame lekkere kerels aan de haak slaan :-P
naja ondanks t vroege opstaan en de rijstmaaltijden ben ik nog steeds jaloers, klinkt echt soooo super allemaal!! geniet er nog maar ff van.. en je pakt de dagen nu wel goed mee he :-P
enjoy!!

xx es

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!