.. met opgetrokken sokken en capuchon op de bus in ..

Hallo!

Sinds vanmiddag ben ik in Panama stad! We (Laura en ik) hebben er 2 drukke reisdagen opzitten (2x 7uur) maar uiteindelijk zitten we hier in een goed hostel in de oudste wijk van Panama stad met een erg mooi uitzicht op de wolkenkrabbers aan de overkant van het water. Afgelopen zaterdag was onze laatste werkdag bij Hacienda Baru. Erg leuke tijd gehad! Zondag zijn we nog naar nationaal park Marino Balleno geweest (vlakbij Dominical, in Uvita). Echt mega mooie stranden daar! Ideaal strandweer ook .. heb mij toch meerdere keren met de factor 30 in moeten smeren. En dan nog ben ik lichtelijk verbrand .. gelukkig is het alweer bijgetrokken. We lagen heerlijk uitgebreid te zonnen (200 meter strand praktisch voor onszelf) toen een stel ons vertelde dat we beter richting de exit konden gaan aangezien het water snel hoog kwam. Hmm gelukkig dat we naar dit advies hebben geluisterd want om terug te gaan naar de ingang/uitgang van het park moesten we een rivier oversteken. Inmiddels stond het water al halverwege onze kinnen! Dus ala de Afrikanen zijn we met de rugtassen op ons hoofd de rivier overgestoken. Gelukkig zijn de belangrijke spulletjes (camera's, geld) veilig aan wal gekomen.

De volgende dag (maandag) .. ehm voor mij gisteren (lijkt allemaal alweer zo lang geleden!) zijn we met de bus via Dominical de boarder overgestoken naar Panama. Vanaf Paso Canoas (de boarder) hebben we een bus richting David genomen. Gelukkig nam de paspoortcontrole niet zoveel tijd in beslag als laatst in Nicaragua. Toen heeft het dik een uur gekost, nu waren we binnen 10 minuten de grens over! Het had nog korter gekund, maar we waren vergeten stempels de halen om CR uit te gaan .. We zijn meteen Panama ingegaan, dus moesten weer terug naar de douane van CR. Nja de mannen in pak zijn meegelopen dus dat zag er wel heel officieel uit :p ..

Om ongeveer 17.00-17.30 zijn we in David aangekomen (in Panama loopt het in t.a.v. CR 1 uur voor). We zijn eigenlijk gelijk doorgestormd naar het enige hostel dat in de Lonely Planet stond (the Purple House). En ja daar is alles paars, behalve het w.c. papier. We werden ontvangen door de eigenaresse (paarse kleding, paarse nagellak .. dat maakte 't plaatje wel compleet). Verder prima verzorgd hostel! .. Zijn er alleen niet zo lang gebleven want vanochtend hebben we om 6.45 de bus naar Panama stad gepakt. En nee ik wist niet dat ik voor deze busreis m'n handschoenen, sjaal en Ikea dekentje nodig had. Jezus wat een kou! Daar zaten we dan in onze korte broek en hemdje. Heb de hele busreis met m'n warme sokken tot halverwege m'n kuiten gezeten, vest aan (capuchon op) en m'n ondergoed over m'n t-shirt getrokkken. Haha geen gezicht! Laura kreeg van onze buurman in de bus een strandlaken. Heerlijk die airco in de bus! .. Gelukkig werd het na 4 uur reizen beter te doen en konden we de laatste 3 uurtjes zelfs genieten van een warm briesje.

Om ongeveer 14.00 zijn we aangekomen in Panama stad. Van verre zag ik de hoge gebouwen al en het kanaal .. wow! Nadat we aan zijn gekomen hebben we direct een taxi gepakt naar hostel Luna Castle (in Casco Viejo - oudste wijk van Panama stad). Ik moest echter de taxichauffeur om de 2 minuten instructies geven waar hij naar toe moest, maar uiteindelijk werden we netjes voor het hostel afgezet. In het hostel zitten veel backpackers, erg gezellige plaats. Vanmiddag zijn we door de wijk gelopen. Hele mooie gebouwen hier en een mooi uitzicht! Er lopen hier veel beveiligingsmensen/politiemensen rond. Met 2 kerels hebben we al een redelijk contact. Mijn naam blijkt in het Spaans iets te betekenen (dus gemakkelijk te onthouden), dus ineens hoorde ik iemand mijn naam schreeuwen. Waren het de 2 beveilingskerels waar we vanmiddag mee hebben gepraat. We zijn ze al 4 keer tegengekomen vanmiddag/vanavond. We zijn sowieso nog al vaak verkeerd gelopen vandaag (en dat in een wijk met slechts een aantal blokken), dus kwamen steeds ook dezelfde kerels tegen. Geloof dat we al met 6 verschillende beveiligingsmannen gepraat hebben.

Morgen gaan we Panama stad nog verder verkennen. Ik wil in ieder geval het kanaal zien en de ruines. Misschien gaan we ook nog naar een nationaal park in de buurt. Dit park is hoger gelegen en vanuit daar blijk je een mooi uitzicht te hebben op het kanaal en op de stad. Hmm wel moeilijk kiezen, aangezien er ook een eiland in de buurt is wat erg leuk lijkt! .. Nou we zien nog wel. We hebben ongeveer 10 dagen om wat van Panama te zien. Na Panama stad gaan we waarschijnlijk naar plaatsjes tussen Panama stad en David in. Maar daar vertel ik de andere keer wel over! Het is nu 23.00 ... Morgen weer een drukke dag voor de boeg ;)..

Nou, ik houd jullie op de hoogte! ciao!

Reacties

Reacties

Esther

Altijd leuk die verhaaltjes van jou! :D haha zie je al helemaal liggen op dat lege strand.. 'waarom is het hier toch zo rustig:/??' :-P heb je ook wat leuke charmante foto's van je busreis gemaakt? Hier is t ondertussen ook al aardig aan het opwarmen! Ok, insmeren met factor 30 is nog niet nodig, maar toch :-P He ga vooral zo door daar! Hebben wij hier weer wat leuks te lezen!
Xx

Marjon

Ziet er goed uit, ik zal snel even de adressen mailen, heb ze op 't moment niet bij de hand
xxx

Kim

Volgens mij heb jij het wel naar je zin daar!
Geniet er van!

Dikke tût

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!