San blas eilanden en Boquete ..

Hola!

Hier weer ff een korte update vanuit Panama..

Sinds maandagavond zitten we in Boquete, een rustig plaatsje in de bergen waar je leuk wandelen kunt. Ja ja, wandelen .. één van m´n favoriete bezigheden de laatste weken!

Vorige week woensdag zat ik nog in Panama stad. Daar hebben we ons drie dagen per taxi door heel Panama stad laten vervoeren (Van het Panama kanaal tot Panama Viejo, Casco Viejo, the causewayen het centrum met de wolkenkrabbers). Toen we donderdagmiddag terugkwamen naar het hostel kwamen we Pieter tegen. Een jongen uit Nederland die bij ons in San Jose op school heeft gezeten. Hij was van plan (samen met een Deense jongen .. en een best lekkere ook!) om naar de San Blas eilanden te gaan. Hmmm dat klonk wel héél aantrekkelijk. Laura en ik wilden daar ook naartoe, maar hadden ´t eigenlijk wat laten varen aangezien we Panama al in 2 weken moesten/moeten doen. Nja na lang nadenken (ehh 5 minuten) hebben we besloten om de volgende dagmet hun naar de San Blas eilanden te gaan. Om 5 uur ´s ochtends (vrijdag) zijn we met z´n 4en met een jeep vertrokken richting de witte stranden, palmbomen, helder water, heldere lucht en uiteraard de zon! .. De eerste uren in de jeep waren wel oke .. totdat we nog iets van een uurtje door de jungle moesten (veel geschud in de wagen ..). Na ongeveer 3,5 uur moesten we nog een halfuurtje met een boot om het eiland te bereiken waar wij zouden overnachten. Echt leuk .. toen we aankwamen stonden er allemaal kleine kindjes op de wal ons op te wachten. Helemaal enthousiast! Op de San Blas eilanden woont de Kuna bevolking (indianen) dus we waren wel een beetje weg van civilization. Laura en ik sliepen in een hutje met 1 bed en 1 hangmat. Douches waren niet aanwezig en het werd al snel duidelijk dat we ons moesten wassen met water uit regentonnen. Er waren 2 wc´s aanwezig, waarvan alles linea recta de zee in ging. Wel grappig voor de wc hing een gordijntje .. wat totaal geen nut heeft als het even waait, maar oke. Even primitief leven voor een aantal dagen dus! De eerste dag zijn we gelijk naar een eiland gebracht .. daar brachten ze ons halverwege de middag lunch en aan de eind van de middag haalden ze ons op om naar het eiland te gaan waar onze cabines stonden. Echt heerlijk, een heel eiland voor onszelf (met z´n vieren)! .. We hebben de hele dag wat liggen zonnen, gesnorkeld .. naja niks gedaan dus ..

De volgende dagen hebben we weer over het water gevaren en zijn we nog op andere eilanden geweest. Vooral het laatste eiland was héél erg mooi (maarja eigenlijk zijn alle onbewoonde - en bijna onbewoonde eilanden prachtig!).. Op één van de eilanden heb ik een aantal souvenirs gekocht, aangezien de bekende Panamese handwerkjes´officieel´ van de Kuna indianen zijn.

Maandagochtend zijn we om ongeveer 8 uur ´s ochtends vertrokken vanuit San Blas naar Panama stad, en vanuit Panama stad naar David en vanuit David naar Boquete .. Ehh ongeveer 14 uur later kwamen we op de plaats van bestemming aan (rond 22.00 uur). Hier hebben we een hostel gezocht en eindelijk .. heerlijke luxe! Een douche met water (uberhaubt een douche al :p) .. en een hele dorm (slaapkamer voor meerdere personen, dit geval 10 personen) voor onszelf! Heerlijk .. we hebben ieder bed even uitgeprobeerd maar ben uiteindelijk bij het raam gaan slapen (met op de achtergrond het geluid van een stromende rivier). Wel een mega weirde eigenaar hier trouwens .. zit echt een draadje los, of meerdere .. Maarja ´t hostel is goed :) .. Gisteren hebben we nog een hele wandeltocht in de bergen gemaakt. Ik vind deze omgeving ook heel erg mooi! Wel een leuke afwisseling na eerst een aantal dagen ´de grote stad´ dan de ´onbewoonde eilanden´ en nu de bergen :) ..

Zometeen gaan we nog ff wandelen, relaxen en morgen vertrekken we richting Bocas del Toro (Cq.. strand, zee enzovoort). Nou ik stop ermee .. Wil nog zou veel vertellen maar als ik helemaal in detail treed, dan zit ik hier nog wel 2 uren .. Ennne Laura wordt ook wat ongeduldig :p ..

Over 1,5 week (24 mei) vertrek ik richting Cuba dus hoop van te voren nog ff een berichtje te plaatsen. Nou jullie horen wel weer van mij!

x

Reacties

Reacties

Sarah

Jeeeemig Nenna wat een avonturen zeg!
Geweldig...op een onbewoond eiland! Heb je het gelijknamige liedje ook even uit volle borst meegezongen?:P
Volgens mij heb jij het fantastisch naar je zin...niet alles toeristisch geregeld enzo super dat je je eigen ding zo kan doen daar!
Nou ik ga ook op reis overmorgen, een lang weekend Londen! Mijn site is www.sarah-op-wereldreis-in-londen.nl :S Wel bijhouden he; ik post natuurlijk niet voor Jan met de korte achternaam! :p

Dikke tuut van Saar

Kiem

Ha Nennepen!
Ik wordt hier langzaam groen van jaloersie van al die mooie verhalen. Super hoor! Je komt toch wel weer terug :-(??. Je bent in ieder geval goed getraint voor de avond vierdaagse als je weer terug bent, lees ik wel.

Meid nog veel plezier en geniet van al dat moois!!

Dikke kus

Gretel

Nennaaaa!
Dat klinkt gouden! Allemaal clips uit "The Beach" flitsen voorbij:) Dit zijn DE verhalen nenna, DE verhalen.. Hier wil ik beelden van zien uiteraard anders geloof ik er niet een zak van:P
Ondertussen mis je hier niet een reet (niet dat je daar bang voor was), maar ik mis jou wel potverdorie!
Meid, geniet er weer van!
Ciao xx

Tineke Groot

Nena, wie weet lees je dit nog eens, zou graag wat meer willen weten over de San Blas eilanden en vervoer kan je me mailen?
g.j.groot@quicknet.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!